Cate mese ar trebui sa avem zilnic?

Cred ca, daca incercam sa cautam pe internet raspunsul la aceasta intrebare, vom gasi sute, poate chiar mii de articole in care diversi specialist in nutritie ne vor recomanda sa avem 3 mese si 2 gustari si care vor spune ca micul dejun este principal masa a zilei.

Desi sunt una dintre persoanele careia i se potriveste acest program de mese, lucrul cu oamenii mi-a aratat ca nu exista ceva general aplicabil si ca programul de mese trebuie personalizat rutinei si obiceiurilor fiecaruia.

Unii oameni aleg sa manance micul dejun in drum spre birou sau chiar mai tarziu, unii nu au nevoie deloc de gustari, in timp ce altii solicita mai mult de 2 gustari pe parcursul zilei.

Oricare ar fi varianta aleasa, atata vreme cat aportul de nutrienti este acelasi, indiferent in cate mese este impartit, este ok. Daca, insa, varianta de mese aleasa ne stimuleaza sa consumam o cantitate de alimente mai mare decat am avea nevoie, atunci este o problema. De asemenea, conteaza si ceea ce alegem sa mancam.

Oricum am alege sa ne distribuim mesele pe parcursul zilei, trebuie sa tinem cont ca o singura masa intr-o zi nu poate reprezenta o alimentative sanatoasa, iar de slabit, nici atat.

Povestea lui Sebastian

Astazi vreau sa va povestesc despre Sebastian. In cele 2 luni cat am lucrat, a slabit 12 kilograme si, desi noi am finalizat colaborarea imediat dupa Craciun (perioada grea dpdv al siluetei), a reusit pana in prezent sa mai slabeasca inca 2 kilograme. Desi face naveta zilnic Pitesti-Bucuresti, desi are glicemia marita si trebuie sa o urmareasca indeaproape si sa o tina sub control cu medicatie, desi are 2 copii mici, el a reusit:
– sa respecte planurile alimentare realizate de mine
– sa mentina glicemia in limite normale doar cu alimentatia propusa, renuntand la medicatie
– sa isi satisfaca placerile culinare, mancand si cate un desert, cand ii era pofta
– sa mentina cateva reguli simple de alimentatie si sa continue sa slabeasca, chiar si dupa finalizarea colaborarii noastre
Si ca sa va demonstrez, atasez si pozele. Felicitari, Sebastian!

Pachet planuri alimentare si masaje

Se apropie primavara si toate ne dorim sa aratam si sa ne simtim mai bine.
In colaborare cu salonul Yummy Mummy, am gandit cateva pachete care sa vina in intampinarea nevoilor voastre de slabire si tonifiere.

Pachetele oferite sunt urmatoarele:

1. 4 planuri alimentare saptamanale pentru slabit si 4 sedinte saptamanale de masaj anticelulitic – 400 RON

2. 4 planuri alimentare saptamanale pentru slabit si 8 sedinte (2 pe saptamana) de masaj anticelulitic – 440 RON

3. 4 planuri alimentare saptamanale pentru slabit, 4 sedinte saptamanale de masaj pentru drenaj limfaric de 90 minute si 4 sedinte saptamanale de masaj anticelulitic – 560 RON

Dintre beneficiile drenajului limfatic, mentionez:

-stimularea circulatiei limfatice si venoase
-reducerea sau eliminarea edemelor usoare (post-traumatice sau post-operatorii)
-detoxifierea organismului
-usureaza eliminarea celulelor moarte
-usureaza eliminarea excesului de proteine si lipide de la nivel celular
imbunatatirea imunitatii prin stimularea productiei de limfocite la nivelul ganglionilor
-favorizeaza regenerarii tesuturilor
prevenirea varicelor
-combate celulita
-combate obezitatea
-activeaza raspunsul sistemului parasimpatic

Principalele beneficii ale masajului anticelulitic sunt:
-influenteaza metabolismului celular si al sistemului glandular
-ajuta la scaderea in greutate
-activeaza sistemul venos pentru o mai buna eliminare a reziduurilor metabolice de la nivel celular
-amelioreaza elasticitatea si tonusul pielii, precum si sanatatea tesuturilor subcutanate
Intrucat masajul anticelulitic ajuta la eliminarea toxinelor dintre tesuturi, iar celulita se formeaza si din pricina acumularii excesive de toxine, se poate preveni cu ajutorul sau formarea altor depuneri adipoase inestetice pe viitor. In plus, pentru ca este un tratament local, permite obtinerea remodelarii corporale dorite, insistandu-se asupra zonelor cu probleme.

Va asteptam cu drag!

Cum sa mancam ca sa nu ne ingrasam

De ceva vreme, circula pe Facebook aceasta imagine simpatica. Adevarat, cum ar fi sa putem manca din ceea ce ne place si sa nu ne ingrasam, ba, din contra, sa slabim? Si daca va spun ca se poate….

Deprinderea unor obiceiuri alimentare sanatoase nu este asa dificila sau restrictiva, asa cum majoritatea oamenilor cred. Nu este vorba doar despre broccoli sau spanac ca sa ne potolim foamea si sa nu fim atrasi de alimente mai calorioase; este vorba doar despre controlul portiilor si frecventa cu care consumam alimentele care reprezinta un pericol pentru silueta.

Astfel, ce ar trebui sa includa in alimentatia zilnica:

Fructe (o portie, sau mai bine zis, un fruct pe zi)
Legume (macar la pranz si cina, daca nu si la micul dejun)
Cereale integrale (o portie mica, de preferat la micul dejun)
Oleaginoase (migdale, caju, seminte – de preferat crude si iarasi, de preferat portie mica, aproximativ 25-30 gr)
Proteine din carne slaba (pui, curcan, vita, porc slab) si din peste si de asemenea, din branzeturi, dar aici trebuie sa fim foarte atenti la cantitate, acestea avand de regula procent mare de grasime
Pe de alta parte, ce ar trebui sa evitam:

Carbohidrati rafinati (zahar alb, paine alba, gogosi, biscuiti, sucuri, paste fainoase, etc)
Produse procesate (dintre care amintim produsele care contin grasimi trans: produse de patiserie, foietaje, chipsuri, margarina, produsele de fast food, etc)
Bineinteles, asta nu inseamna ca nu vom mai putea savura niciodata un desert sau un fel de mancare care ne place. Cheia, asa cum mentionam la inceputul articolului, sta in frecventa si in marimea portiei.

Pe voi ce reguli alimentare va ajuta sa va mentineti sau sa slabiti?

Despre greutatea ideala

Am primit recent un email care imi calcula greutatea ideala in functie de mai multi parametrii (inaltime, varsta, mod de viata, numar de nasteri, etc) si prin mai multi algoritmi.

Care este, de fapt, greutatea ideala? Nu cred ca poate fi determinata printr-o formula de calcul si nici stabilita rigid ca fiind 10-15-20 unitati sub inaltime (de ex., o persoana de 165 cm ar “trebui”sa cantareasca 50-55 kg).

Cred ca greutatea ideala este un miraj care nu face decat sa ne intretina nemultumirile. Suntem la greutatea ideala atunci cand ne place ceea ce vedem in oglinda, cand hainele ne vin bine si cand ne-o putem mentine fara restrictii alimentare care pot determina dezechilibre sau ne pun sanatatea in pericol.

Care este greutatea voastra ideala si cand ati fost in acel punct ultima oara?

Food is my best friend